Waarin onderscheiden wij ons t.o.v. andere Providers? Nieuws en ontwikkelingen! Enkele referenties van tevreden relaties! Adres en contactgegevens! Terug naar het Hoofdmenu!

      Ontwerp & Realisatie



      De effectieve website in de praktijk:
      Elke website heeft een doel. Die doelen kunnen uiteenlopen van meer klanten tot
      meer omzet, minder kosten en/of meer leads.
      De website speelt een belangrijke rol in het bereiken van deze doelen.
      Het is het visitekaartje, het uithangbord, de welkomstboodschap en de plattegrond
      van wat jij te bieden hebt.


      Bij een eerste kennismaking met de homepage van een website doorloopt de
      bezoeker in een hele korte tijd drie fases.

      Fase 1: De eerste indruk
      Fase 2: Kennismaking
      Fase 3: Interactie

      Je hebt niet veel tijd om de bezoeker verder je site in te trekken.
      De eerste fase duurt namelijk maar 1/20ste seconde ( onderzoek Carleton
      University Ontario, 2006 ).
      Fase twee is met 5 seconden voorbij. Weet je in de eerste 2 fasen geen goede
      indruk achter te laten, dan wordt fase 3 niet eens bereikt.

      1: De eerste indruk
      Websitebezoekers hebben in 1/20ste van een seconde een oordeel klaar over de site
      Dit eerste oordeel heeft invloed op hoe de bezoeker de rest van je site bekijkt.
      Dit wordt het Halo-effect genoemd. De mens wil van nature graag gelijk hebben!
      Bezoekers gaan op zoek naar bewijs om hun eerste oordeel te bevestigen.
      Dit mes snijdt aan twee kanten. Is de eerste indruk negatief dan zal dit de
      houding van je bezoeker ten opzichte van jouw site negatief beïnvloeden
      Is de indruk echter positief dan kijkt de bezoeker met een positievere en
      vergevingsgezindere blik naar je site bekijken.

      Waar moet je rekening mee houden tijdens deze 1/20ste seconde?
      Om deze eerste indruk positief te laten zijn ben je afhankelijk van een goed
      visueel ontwerp. Grafische specialisten kunnen je hierbij helpen.
      Een paar belangrijke punten zijn:

      Let op kleurgebruik. Verschillende kleuren wekken verschillende emoties op.
      Zorg dus dat de kleuren die je kiest aansluiten op de emotie die je wilt opwekken.
      ( een leuke interactieve uitleg over kleur vind je op www.mariaclaudiacortes.com ).

      Let er bij het combineren van kleuren op dat je kiest voor kleuren met
      voldoende contrast. Naast de groep slechtziende surfers is zes tot negen procent van
      de mannen kleurenblind. Zij gebruiken contrast om verschillende kleuren van elkaar te
      onderscheiden. Rood en groen nemen ze bijvoorbeeld vaak beide waar als grijstinten.

      Zorg dat je naast het bedrijfslogo gebruik maakt van beelden die de inhoud en de
      propositie van jouw website communiceren. De beelden sluiten idealiter aan bij de
      doelgroep en je eigen identiteit. Pas op met het gebruik van standaard stockfotografie:
      dit wordt door bezoekers snel als zodanig herkend en als nep ervaren.

      Laat de website aansluiten op de huisstijl van je offline communicatie.
      Deze hoeft niet identiek te zijn. Zorg ervoor dat je bezoeker je in de eerste 1/20ste
      seconde in ieder geval herkent.

      Ondersteun de pagina met herkenbare keurmerken of waarborgen.
      Mag je bijvoorbeeld het waarmerk Drempelvrij of het keurmerk Thuiswinkel
      Waarborg voeren, doe dit dan ook prominent. Deze keurmerken worden herkend
      en geven een gevoel van vertrouwen.

      2: Kennismaking
      We hebben de eerste 1/20ste seconde gehad en de eerste visuele indruk is gemaakt.
      De bezoeker stelt zichzelf nu twee vragen. Waar ben ik? En wat kan ik hier doen?
      De homepage moet direct antwoord geven op deze vragen.
      Het is de plek waar de klant wil zien wat jij hem te bieden hebt.
      Ook is het de plek waar je de bezoeker laat wennen aan de look and feel van je site.
      Dieper in de site kan de bezoeker zich dan concentreren op de inhoud van de site in
      plaats van op hoe de site werkt.

      Tips om de aandacht te trekken en vast te houden:

      Zorg ervoor dat de homepage vlakbij het logo een opvallend Unique Selling
      Point bevat dat direct de aandacht van de klant trekt. Laat zien wat jou speciaal
      maakt in vergelijking met andere aanbieders.

      Zorg dat de belangrijkste boodschap die je wilt overbrengen direct leesbaar is
      zonder scrollen. Eventuele informatie met meer detail kun je op een lager gelegen
      niveau in de site weergeven.

      De homepage is geen plek om uitgebreide verhalen te vertellen.
      Houdt de teksten kort en krachtig en voorkom lange zinnen.
      Zorg voor een lekker lopende en makkelijk leesbare tekst.

      Bied (visueel) inzicht in de breedte van het assortiment van producten en diensten.

      3: Interactie

      Je hebt de bezoeker in fase 1 en 2 dusdanig weten te interesseren voor je producten
      of diensten dat hij in fase 3 is beland.
      De bezoeker zal nu op zoek gaan naar de kortste route om zijn doel te bereiken.
      Idealiter biedt de homepage direct toegang tot deze activiteiten.
      Houdt rekening met het feit dat bezoekers met verschillende doelen naar de
      site zullen komen.
      Jungle Rating gaat voor verkoopsites vaak uit van 3 bezoekerstypen:
      de zoeker, de twijfelaar en de weter.
      Alledrie zullen zij op een andere manier door je site willen navigeren.
      Zorg ervoor dat op de homepage duidelijk wordt hoe de bezoeker zijn doel kan
      bereiken. Dit kan door het opstellen van scenario’s.

      Beschrijf scenario’s
      De activiteiten die de bezoeker uitvoert om zijn doel te bereiken kunnen worden
      beschreven in scenario’s. De zoeker bij een aanbieder van mobiele telefonie wil
      weten welke verschillende abonnementsvormen er bestaan.
      De twijfelaar bij dezelfde aanbieder weet al wat voor soort abonnement hij wil
      maar is nog op zoek naar redenen om voor jou te kiezen.
      Hij wil bijvoorbeeld zien welke telefoons hij kan kiezen bij de gekozen abonnements-
      vorm en een vergelijking maken van de technische specificaties van de verschillende
      mobiele telefoons. De weter weet al precies welk abonnement en welke telefoon hij
      wil hebben. Hij wil direct zijn abonnement en telefoon via de website bestellen.

      Maak het de bezoeker gemakkelijk en zorg ervoor dat de activiteiten die hij wil
      uitvoeren goed bereikbaar, logisch en eenvoudig zijn.
      Geef de verschillende taken die je hebt bepaald een prioriteit mee.
      Hiermee voorkom je dat belangrijke taken te weinig schermruimte krijgen of dat
      ze zelfs helemaal niet direct vanaf de homepage te benaderen zijn.

Alle webhosting pakketten! Alles over webdesign! Hoe vindbaar bij zoekmachines! E-mail versturen Instellingen en veelgestelde vragen!